четверг, 4 июня 2020 г.

Ігри та вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії «Гімнастика для мозку»
Єдність мозку складається з двох півкуль. Між півкулями знаходиться мозолисте тіло, яке інтенсивно розвивається до 7-8 років. Це товстий пучок нервових волокон, через які відбувається взаємодія між двома півкулями. Завдяки цьому процесу відбувається передача інформації з однієї півкулі в іншу, забезпечується цілісність та координація роботи мозку. Розвиток міжпівкульної взаємодії є основою розвитку інтелекту.
Нездатність правої і лівої півкуль до інтеграції, повноцінної взаємодії – одна з причин порушення функції навчання та управління своїми емоціями.
Баланс – це робота відразу двох півкуль тісно пов'язаних між собою системою нервових волокон, яке називають мозолистим тілом. Саме воно є сполучною ланкою з обміну інформацією між півкулями. Якщо порушується провідність енергії через мозолисте тіло, то одна півкуля бере на себе майже все навантаження, а інша півкуля блокується. У результаті дитина може або НЕ думаючи робити, або роздумуючи і НЕ робити. Зазвичай блокується саме ліва півкуля і дитина не здатна мислити, підвищувати ерудицію, швидко міркувати, у неї не спрацьовує кмітливість і конструкторська думка.
Мета вправ «Гімнастика мозку»:
- Збалансування і синхронізація міжпівкульної взаємодії і всіх зв'язків;
- Розвиток дрібної моторики, здібностей, пам'яті та уваги;
- Розвиток мовлення, навичок письма, читання, мислення;
- Усунення дислексії, стресу, апатії;
- Розкриття внутрішнього потенціалу, творчого підходу та особистого зростання.
При регулярному виконанні спеціальних рухів відбуваються позитивні структурні зміни. Дані вправи необхідно включати в профілактичні та розвиваючі програми.
Кілька правил по застосуванню кінезіологічних вправ:
1. Основною вимогою до використання кінезіологічних вправ є чітке виконання рухів. Спочатку сам педагог повинен «відрепетировати рухи», а потім вже показувати дітям.
2. Всі вправи дуже прості, тому їх можна виконувати в будь-якому місці і в будь-який зручний час.
3. Займатися щодня.
4. Заняття повинні бути оформлені у вигляді гри.
5. Тривалість занять від 5 до 20 хвилин.
6. Одна вправа не повинна займати більше 2 хвилин.
7. Всередині комплексу вправи можна як завгодно міняти місцями.




1. «Кнопки мозку»
Допомагають прокинутись, налаштуватись на роботу. Приводять у готовність вестибулярний апарат, активізують діяльність мозку, готують його до сприйняття сенсорної інформації.
Вихідне положення: стоячи. 
Одна рука масує углублення між першим та другим ребрами в зоні зліва і справа під ключицями. Друга рука знаходиться в центрі живота, що дозволяє зосередити увагу на центрі  тяжіння
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\кнопка мозга.JPG

2. «Гаки»
Вправа допомагає залучитися до будь-якого процесу і повноцінно сприймати інформацію. Активізують зв'язок» інтелект – тіло». Вправу радять використовувати тим, хто знаходиться в стані стресу, щоб заспокоїтися і перемкнути увагу. Повторити 8-10 разів.
Вихідне положення: виконувати можна стоячи, сидячи, лежачи. Схрестіть щиколотки ніг, як зручно
  Потім витягніть руки вперед, схрестивши долоні одна до одної, зчепивши пальці в замок, далі     вивернути руки всередину на рівні грудей так, щоб лікті були спрямовані вниз.

C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\гак.JPG


3. «Коліно – лікоть»
Вправа активізує зону обох півкуль, утворюється велика кількість нервових шляхів (комиссур), що забезпечує причинно-наслідковий рівень мислення.
Вихідне положення: стоячи. Підняти і зігнути ліву ногу в коліні, ліктем правої руки доторкнутися до коліна лівої ноги, потім теж з правою ногою і лівою рукою. Повторити вправу 8-10 разів.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\IMG_3065.JPG

4. «Згинання п'яти»
Вмикаєтьсяв роботу ділянка мозку, що відповідає за формування і виклад думок, активізуються творчі здібності.
Вихідне положення: сидячи.
Покладіть кісточку на протилежне коліно. Знайдіть руками напружені місця литкового м'яза і, притримуючи їх, згинайте і розгинайте стопу. Повторіть вправу для іншої ноги.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\IMG_3074.JPG


5. «Кулак». «Ребро». «Долоня».
Ці вправи поліпшують розумову діяльність, синхронізують роботу півкуль, сприяють запам'ятовуванню, підвищують стійкість уваги, активізують процеси письма і читання.
Вихідне положення: сидячи, руки знаходяться на площині столу.
Три положення рук послідовно змінюють одне одного:
1. Стисла в кулак долоня.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\кулак.JPG
2. Положення долоні ребром на площині столу.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\ребро.JPG
3. Розпрямлена долоня на площині столу.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\ладонь.JPG
Выполняется сначала правой рукой, затем левой рукой, потом двумя руками вместе. Повторить 8-10 раз.

6. «Слон»
Це найбільш інтегрована вправа. «Гімн мозку». Балансує всю систему «інтелект - тіло», стимулює і відновлює нервові мережі, сприяє концентрації уваги. Зміцнює зовнішні очні м'язи, знімає напругу після роботи за комп'ютером, знімає напругу і біль в спині.
Вихідне положення: стоячи.
Встаньте в розслаблену позу. Коліна злегка зігнуті. Нахиліть голову на плече. Від цього плеча витягніть руку вперед, як хобот. Рука малює «Ліниву вісімку», починаючи то центру зорового поля вгору і проти годинникової стрілки; при цьому очі стежать за рухом кінчиків пальців.
Вправу виконувати повільно від трьох разів до п'яти лівою рукою, притиснутою до лівого вуха і стільки ж разів правою рукою, притиснутою до правого вуха.

C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\IMG_3087.JPG


7. «Ліниві вісімки для очей»
Відбувається мієнілізація нервових мереж, що сприяє формуванню умінь, навичок, а це особливо важливо в сензитивний період розвитку дітей. Допомагає в періоди творчого застою, поліпшує пошук рішення в складній ситуації.
Вихідне положення: стоячи або сидячи.
Витягнути руку вперед, зігнути в лікті, підняти великий палець руки на рівень перенісся, описувати вісімки в горизонтальному полі бачення. Стежити при цьому за рухом великого пальця, тільки очима. Малювати вісімки справа наліво і зліва направо, зверху вниз. Повторити 8-10 разів.

C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\ленивая.JPG

8. «Лениві вісімки для письма»

Обводимо контур рукою від центру проти годинникової стрілки: вгору, вліво і назад до центру;
потім за годинниковою стрілкою: вгору, вправо і назад через низ до центру.
Кожною рукою малюється п'ять або більше вісімок, потім - обома руками.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\IMG_3101.JPG
9. «Дзеркальне малювання»

Вправа сприяє синхронізації роботи обох півкуль, покращує процеси сприйняття та запам'ятовування інформації.
Вихідне положення: на дошці або на чистому аркуші паперу, взявши в обидві руки по олівцю або фломастеру, одночасно малювати дзеркально-симетричні малюнки, літери.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\IMG_3112.JPG
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\IMG_3113.JPG


10. «Енергетичне позіхання»
Знімається напруга з м'язів обличчя, очей, рота, шиї. Поліпшуються функції голосових зв'язок, мова стає більш чіткішою.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\позих.JPG
Вихідне положення:сидячи.
Широко відкрити рот і спробувати позіхнути, притискуючи при цьому кінчиками пальців розтягнутий суглоб, що з'єднує верхню і нижню щелепи. Повторити 5-8 разів.


11. «Розумний капелюх»
На поверхні вуха знаходиться 148 активних точок. Ця вправа допомагає зосередитися, а також краще слухати і говорити.
Вихілне положення: сидячи або стоячи.
М'яко розправити і розтягнути однойменною рукою зовнішній край кожного вуха в напрямку вгору назовні від верхньої частини до мочки вуха п'ять разів. Помасажувати ділянку соскоподібного відростка за вухом у напрямку зверху вниз.
C:\Users\Светлана\Desktop\скарбничка логопеда\видео та фото  занятий с даунятами\упражнения для мозга фото моих детей\масаж вушок2.JPG

Комментариев нет:

Отправить комментарий