Поради батькам дітей з порушеннями усного та письмового мовлення

              

1.      Як допомогти дитині з порушенням уваги.
2.      Правила спілкування з дитиною.
3.      Ігрові вправи для розвитку дихання.
4.      Вправи для розвитку мовного дихання і голосу.
5.      Гімнастичні вправи для розвитку розумових здібностей.
6.      Японська пальчикова гімнастика.
7.      Вправи для розвитку фонематичного аналізу та синтезу.
8.      Вправи для розвитку складового аналізу та синтезу
9.      Вправи для розвитку мовного аналізу та синтезу.
10. Що потрібно знати про навички письма.
11. Прийоми корекції порушень структури слова.
12. Вправи з формування кінетичної основи рухового акту письма.
13. 14 основних правил красивого мовлення.
14. Визначення типових труднощів у навчанні.


Як допомогти дитині з порушенням уваги










ВИЗНАЧЕННЯ ТИПОВИХ ТРУДНОЩІВ У НАВЧАННІ



феменологія труднощів                                                  можливі причини  

1. У письмових роботах пропускає букви       - низький рівень розвитку фонематичного слуху
                                                                             - слабка концентрація уваги
                                                                             - несформованість прийомів самоконтролю
                                                                             - індивідуально-типологічні особливості                                                                                                 особистості


2. Нерозвиненість орфографічної пильності  - низький рівень розвитку довільності
                                                                              - несформованість прийомів навчальної                                                                                                 діяльності (самоклнтролю, вміння діяти за                                                                                           правилом)
                                                                             - низький рівень обсягу та розподілу уваги
                                                                             - низький рівень розвитку короткочасної пам'яті
                                                                             - слабкий розвиток фонематичного слуху

3. Неуважний і розсіяний                                   - низький рівень розвитку довільності
                                                                              - низький рівень розвитку уваги
                                                                              - низький рівень концентрації та стійкості
                                                                                уваги
                                                                              - переважна мотивація навчання - ігрова

4. Відчуває труднощі при переказі                   - несформованість вміння планувати свої дії
                                                                              - слабкий розвиток логічного запам'ятовівання
                                                                              - низький рівень мовленнєвого розвитку
                                                                              - низький рівень розвитку образного мислення
                                                                              - низький рівень розвитку логічних операцій
                                                                                (аналізу, узагальнення, систематизації)
                                                                              - занижена самооцінка


5. Непосидючий                                                  - низький рівень розвитку довільності
                                                                              - індивідуально - типологічні особливості
                                                                                особистості
                                                                              - низький рівень розвитку вольової сфери

6. Важко розуміє пояснення з першого разу   - несформованість прийомів навчальної                                                                                                  діяльності
                                                                             - слабка концентрація уваги
                                                                             - низький рівень розвитку сприйняття
                                                                             - низький рівень розвитку довільності
                                                                             - низький рівень розвитку загального інтелекту

7. Постійна бруд в зошиті                                 - слабкий розвиток тонкої моторики пальців рук
                                                                             - несформованість прийомів навчальної                                                                                                  діяльності
                                                                             - недостатній обсяг уваги
                                                                             - низький рівень розвитку довільності

8. Не справляється із завданнями для самостійної роботи
                                                                             - несформованість прийомів навчальної                                                                                                  діяльності
                                                                             - низький рівень розвитку довільності

9. Постійно забуває вдома навчальні предмети
                                                                             - висока емоційна нестабільність, підвищена                                                                                        імпульсивність
                                                                             - низький рівень розвитку довільності
                                                                             - низький рівень концентрації та стійкості уваги

10. Погано списує з дошки                               - несформованість передумов навчальної                                                                                                діяльності
                                                                             - низький рівень розвитку довільності
                                                                             - низький рівень переключення уваги
                                                                             - недостатній обсяг уваги
                                                                             - низький рівень розвитку короткочасної пам'яті

11. Домашню роботу виконує відмінно, а в класі справляється погано
                                                                             - низька швидкість протікання психічних                                                                                              процесів
                                                                             - несформованість прийомів навчальної                                                                                                  діяльності
                                                                             - низький рівень розвитку довільності

12. Будь-яке завдання необхідно повторити кілька разів, перш ніж учень почне його виконувати
                                                                             - низький рівень концентрації та стійкості уваги
                                                                             - низький рівень розвитку довільності
                                                                             - несформованість вміння виконувати завдання за
                                                                               усною інструкцією дорослого
                                                                            - несформованість передумов навчальної                                                                                                діяльності

13. Постійно перепитує вчителя                     - низький рівень обсягу уваги
                                                                           - слабка концентрація і стійкість уваги
                                                                           - низький рівень розвитку переключення уваги
                                                                           - низький рівень розвитку короткочасної пам'яті
                                                                           - низький рівень розвитку довільності
                                                                           - несформованість вміння прийняти навчальну                                                                                      задачу


14. Погано орієнтується в зошиті                  - низький рівень розвитку сприйняття і                                                                                                  орієнтування в просторі
                                                                          - низький рівень розвитку довільності
                                                                          - слабкий розвиток дрібної мускулатури кистей рук

15. Піднімає руку, а у відповідях мовчить    -несформованість ставлення до себе як до школяра
                                                                         - занижена самооцінка
                                                                         - низький рівень розвитку довільності

16. Спізнюється на уроки                             - несформованість прийомів самоконтролю
                                                                        - низький рівень розвитку концентрації і стійкості                                                                               уваги
                                                                        - низький рівень розвитку довільності
                                                                        - можливі труднощі в сім'ї
                                                                        - причини вторинної вигоди

17. Постійно відволікається на уроках, залазить під парту, грає, їсть
                                                                        - несформованість ставлення до себе як до школяра
                                                                        - переважна мотивація навчання - ігрова
                                                                        - індивідуально - типологічні особливості                                                                                             особистості
                                                                        - низький рівень розвитку концентрації і стійкості                                                                               уваги
                                                                        - низький рівень розвитку довільності
                                                                        - несформованість прийомів навчальної діяльності

18. Відчуває страх перед опитуванням вчителя
                                                                         - занижена самооцінка
                                                                         - можливі труднощі в сім'ї
                                                                         - внутрішній стресовий стан
                                                                         - індивідуально - типологічні особливості                                                                                              особистості

19. При перевірці зошита після проведеного уроку виявляється, що письмова робота повністю відсутня
                                                                         - несформованість ставлення до себе як до школяра
                                                                         - переважна мотивація навчання - ігрова
                                                                         - низький рівень розвитку довільності
                                                                         - несформованість прийомів навчальної діяльності

20. Під час уроку виходить і відсутній тривалий час
                                                                         - відсутня навчальна мотивація
                                                                         - несформованість ставлення до себе як до школяра
                                                                         - занижена самооцінка
                                                                         - внутрішній стресовий стан
                                                                         - труднощі в засвоєнні матеріалу, пов'язані з ЗПР

21. Коментує оцінки і поведінку вчителя своїми зауваженнями
                                                                        - можливі труднощі в сім'ї
                                                                        - перенесення функції матері на вчителя
                                                                        - особливості розвитку «Я - концепції»

22. Довгий час не може знайти свою парту
                                                                        - слабкий розвиток орієнтування в просторі
                                                                        - низький рівень розвитку образного мислення
                                                                        - низький рівень розвитку сприйняття
                                                                        - низький рівень сформованості довільності
                                                                        - низький рівень розвитку самоконтролю
                                                                        - низький рівень розвитку довгострокової пам'яті
                                                                        - адаптаційний стрес (пов'язаний з великою                                                                                           кількістю яскравих подій)
















ПОРАДИ БАТЬКАМ
ДО ЛОГОПЕДА СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ ЯКЩО…
До кінця 1-го місяця дитя не кричить перед годуванням.
До кінця 4-го місяця маля не посміхається, коли з ним розмовляють, не гулить.
До кінця 5-го місяця не намагається, знаходячись на руках у мами, відшукувати ті предмети і тих людей, яких вона називає, не прислухається до музики.
До 7 місяців не взнає голосу близьких, не може правильно реагувати на інтонації, не віддає перевагу мелодійним брязкальцям. Не намагається привернути до себе увагу.
До кінця 9-го місяця у маляти немає лепету, і воно не повторює за дорослим звукосполучення і склади, наслідуючи інтонації того, хто говорить.
До кінця 10-го місяця маля не махає головою на знак заперечення, або ручкою на знак прощання.
До року маля не може виголосити ні слова, не може виконати прості прохання (покажи, принеси), не здатний адекватно реагувати на похвалу і на зауваження.
До 1 року 4 місяців він не може адекватно ситуації вживати слова «мама» і «тато».
До 1 року 9 місяців не може виголосити 6 осмислених слів.
До 2 років маля не може показати частини тіла, які йому називає дорослий, не виконує складні прохання: «Сходи на кухню і принеси чашку». Не впізнає близьких по фотокартках.
До 2,5 років не розуміє різницю між словами «Великий» і «Маленький».
До 3 років не розуміє короткі вірші, розповіді, казки, не намагається їх переказати, не може показати, яка лінія довша, не може відповісти на питання: «Як тебе звати?».
У 4 роки не знає назви кольорів, не рахує в межах п’яти, не слухає довгі казки, не може розповісти вірша.
У 5 років мова не розбірлива і не зрозуміла для тих, хто оточує.
У 6 років маля не може переказати події минулого дня, переглянутого мультфільму або прочитаної розповіді. Неправильно виголошує звуки рідної мови і (або) не розрізняє їх на слух.
ТАКОЖ ЯКЩО:
— не реагує на звернену до нього мову, навіть якщо його називають по імені, але помічає інші, навіть дуже тихі звуки;
— не прислухається (як це роблять слабочуючі діти), не намагається зрозуміти сказане по губах, не удається до міміки і жестів для вираження свої думок;
— вживає перед окремими словами зайві звуки (а, і);
— повторює перші склади або цілі слова на початку фрази;

— робить вимушені зупинки в середині слова, фрази.



























Комментариев нет:

Отправить комментарий