четверг, 16 ноября 2017 г.

Елементи театралізованої діяльності для активізації мовлення немовленнєвих дітей

   Театралізована, діяльність викликає у дітей не аби який інтерес. Начебто та сама казка, але вона "оживає" в руках дорослого і самої дитини. Персонажі звертаються один до одного, просять допомоги або підказки у глядачів і дитина "включається" в спілкування. В роботі з немовленнєвими дітьми бажано використовувати самий нехитрий сюжет. Наприклад, з-за ширми по черзі з'являються звірята (звуковимова яких дуже проста і доступна можливостям дітей). 
- Тук, тук!
- Хто там?
- Ква-ква!
- О! Ква-ква! (дуже емоційна реакція задоволення) Ай! Ква-ква! Да-да-да, Ква-ква!
- Тук-тук!
- Хто там?
- Гав-гав!
Таким чином, за допомогою звуконаслідування, озвучуються  котик, кізочка, корівка, вівця, курка, мишка... Потім можна пригостити звіряток, супровождуючи годування зверненням
- на ам-ам
- ав-ав ням-ням, ням-ням
Коли всі "гості" пригостились, можна повеселитись, проспівати голосні  а-а-а-а-а, о-о-о-о-о, у-у-у-у-у, можна запропонувати танці  ля-ля-ля. Якесь звірятно ненавмисно зіштовхнулось з іншим - "ой", "ну-ну-ну!". А потім гості розходяться по домівках і прощаються "пока-пока!", "топ-топ-топ".
   Така діяльність приносить задоволення і дітям і дорослим. Історію можно повторювати декілька разів, поступово передаючи ініціативу в розповіданні дітям. Надалі сюжетна лінія ускладнюється, додаються нові персонажі і події, що з ними відбуваються.  З часом, від простих сюжетів, можна перейти до всім відомих народних казок "Колобо", "Ріпка", "Теремок", "3 ведмедя", адаптуючи тексти до мовленнєвих можливостей дітей. Щоб інтерес до певної казки не згасав, можна міняти атрибути, використовуючи то ляльковий, то настільний, то пальчиковий театр.  Невимушена ігрова обстановка не викликає страху або напруження у дітей, діти почуваються вільно і впевнено. Проявити свою активність може кожна дитина, якщо дитина мовчить, то її репліку скаже дорослий, а наступного разу, може статися, що сама дитина забажає говорити.
   Інсценування можна засняти на відео, а у вільний час переглянути ще раз разом з друзями. Діти із задоволенням переглядають казки зі своєю участю, 1 навіть, підказують самому собі деякі слова або виправляють власні мовленнєві помилки.

                                                



Комментариев нет:

Отправить комментарий