понедельник, 20 ноября 2017 г.

                            Логопедичний масаж в домашніх умовах
   Мовлення дітей з синдромом Дауна має свої особливості. Практично у всіх дітей мовлення має дефекти звуковимови, аграматизми і небагатий словниковий запас.Логокоррекціонна робота з ними відрізняється дуже тривалим періодом автоматизації звуків у зв'язному мовленні. Дитина може правильно вимовляти окреме слово, називаючи предмет або дію, але в мовному потоці пропускати і спотворювати звуки, переставляти склади. Деякі діти з синдромом Дауна, незважаючи на те, що починають говорити пізніше загальноприйнятих термінів, тобто після трьох років, самостійно опановують мовленням. Зазвичай вони мають проблеми з артикуляцією, але, тим не менш, можуть легко спілкуватися з оточуючими. Частина дітей вимагає невідкладної логопедичної допомоги і поступово опановує те, чого їх навчають. А певний, чималий, відсоток «сонячних» дітей залишаються мовчунами. Діти з синдромом Дауна такі різні в своєму мовленнєвому розвитку, тому що синдром Дауна - це не логопедичний діагноз, а набір різних симптомів, в тому числі і мовних. При синдромі Дауна можна зустріти такі мовні діагнози, як:
системне недорозвинення мовлення, обумовлене зниженим інтелектом;
 загальне недорозвинення мовлення, обумовлене дизартрією, алалією, ЗПР, заїканням, педагогічною занедбаністю.
   Логопед зі свого боку робить все необхідне для покращення мовлення дитини з синдромом Дауна, але цей результат можна поліпшити, залучивши до співпраці небайдужих батьків. Їх можна долучити до проведення простого логопедичного масажу вдома для закріплення корекційного ефекту.  Справа в тому, що анатомічні особливості будови артикуляційного апарату, такі як високе, вузьке аркоподібне піднебіння; особливості прорізування зубів; відкритий прикус; маленька, вужча, ніж зазвичай, верхня щелепа; відносно завеликий язик  та  фізіологічні фактори, що пов'язані з вродженими особливостями дитини з синдромом Дауна,  впливають на якість артикуляції. Дитина не відчуіває положення язика в ротовій порожнині, не може чітко виконувати артикуляційні рухи язиком і губами, внаслідок підвищеного або зниженого  м'язового тонусу, їй важко прийняти артикуляційний уклад, або переключитись на інший.  Дитина потребує допомоги і підтримки з боку зацікавлених, люблячих дорослих.
   Матуся може виконувати масаж язика дитини під знайому забавлянку. Замість логопедичних зондів можна використовувати стерильну вушну паличку. Спочатку виконувати  ковзаючі масажні рухи зверху-вниз і зліва-направо , потім натискання з похитуванням  і легким погойдуванням . Напрямок рухів, відповідно до сюжету, змінюється: зліва-направо,  зверху-вниз, від середньої лінії  язика - «ялинкою» або по діагоналі. Після масажу можна запропонувати дитині артикуляційні і дихальні вправи:  замісити тісто, почистити зубки, побігти на вулицю і погойдатися на гойдалці та гірці, проскакати на коні. В кінці рівномірно подихати, заспокоїтись і посміхнутись один одному.


Забавлянка для дитячого масажу українською мовою
Прекрасний переспів від Мирослави Кім

   Рейки, рейки, шпали, шпали...
                      Їхав поїзд із Полтави
Ось віконце відчинилось-
                        Горошинки покотились.
Йшли курчата, ціпу-ціпу
                       Дзьобали собі на втіху.
А за ними гусенята
                        Теж пощипують завзято.
Далі йшла сім’я слонів,
                         Тупали, аж гай шумів!
От директор молодець-
                       Стіл поставив і стілець
та друкує на машинці 
                     лист малесенькій дитинці:
    «Люба доню!(любий синку) Рідна пташко!
                          Висилаю жовту чашку,
В неї сонячні бочки
  і на деньці крапочки»

Комментариев нет:

Отправить комментарий